Trika k potisku vybírejte pečlivě. Náš průvodce vám v tom pomůže

Možná si řeknete, v čem je ta věda, vždyť prostě nakoupím nějaká trika a nechám je potisknout. Zajímá mě jen jejich barva a cena. Ale ona to ve skutečnosti je docela velká věda, pokud chcete, aby svůj účel splnila s maximálním nasazením a s co největším efektem. Nenechte se tedy ukonejšit myšlenkou, že výběr trik zmáknete za pár vteřin a jedním kliknutím. Pojďme si tedy celý výběrový proces rozebrat do detailů.

trika
trika_01

Vybíráme trika podle pohlaví

Prvním důležitým krokem bude ujasnit si, k čemu budou potištěná trika využívána a kdo je bude nosit. Chystáme-li trička jako dárky na dětský den, budeme samozřejmě pořizovat dětská, zatímco hosteskám na veletrh objednáme dámská a stavebním dělníkům pánská, ale pokud například ještě nemáte jasnou představu o tom, zda trička budou nosit spíše ženy nebo muži, je skvělou volbou vybrat si variantu unisex.

  • unisex (trička jsou bez bočních švů);
  • pánská (trička můžou být užšího střihu, tzv. fit, fitted, slim apod. – mají boční švy, ale jsou i pánská bezešvá, která nejsou úplně na tělo);
  • dámská (trička mají vždy boční švy, jsou v provedení kopírující ženskou postavu);
  • dětská (bez bočních švů i s bočními švy, tady to nejde kategorizovat)

Podle rozpětí nabízených velikostí

Nyní si potřebujeme navolit správné velikosti. Je zřejmé, že pokud se nechystáte tisknout sérii pro supermodelky, tak velikost XS nebudete téměř potřebovat. Tato velikost sedí jen opravdu málokterým ženám a téměř žádným mužům. I ty na pohled štíhlí lidé nosí spíše velikost M.

Mnozí výrobci mají u dospělých triček velikosti od XS až po XXL, ale není tomu tak vždy. Někteří dokonce nabízejí i velikosti 3XL, 4XL, 5XL (ale většinou se jedná pouze o základní barvy: bílá, šedá, červená, modrá navy, černá).

Vybíráme podle gramáže textilu

Je velký rozdíl, zda budou trika využívána na reklamních akcí, kde jejich nositelé spíše postávají a rozdávají informace nebo letáčky či zda se v nich budou vykonávat fyzicky náročnější činnosti. Jsou určena pro lidi, kteří se pohybují uvnitř vytápěné budovy nebo spíše venku? Pro léto nebo v období proměnlivějších teplot se hodí jiná gramáž textilu i materiál a jejich volba ve značné míře rozhodne o tom, jak dobře triko poslouží svému účelu. Pokud tedy obléknete umývače oken do trika s vysokou gramáží, ozdobí se jeho triko brzy potem a to byste určitě nechtěli.

Máte v plánu postavit pár šikovných hostesek do vestibulu obchodního centra, aby tam kolemjdoucím rozdávali informační letáčky? Pak jim rozhodně obstarejte trika s větší gramáží, neboť v těchto prostorách bývá dost často průvan a hostesky byste zbytečně vystavovali dilematu, zda se mají obléci, a tím bohužel zakrýt logo vaší firmy, nebo v rámci loajality raději nastydnout.

  • klasická 150 -160 g (vhodné pro reklamní účely, ale některé značky mají kvalitu už i při této gramáži);
  • vyšší 180 až třeba 210 g, tady by měl mít zákazník na paměti, že čím vyšší gramáž, tím se v tričku více potíme;
  • 170-180 g volí většinou zákazníci, kteří trička mají pro pracovní účely, ale tato gramáž není úplně vhodná pro pracovníky, kteří se pohybují v teplejším pracovním prostředí;
  • 190 g a výše zákazníci požadují minimálně.

Podle složení materiálu

  • 100% bavlna nebo bavlna s příměsí;
  • trička z organické bavlny (ty bývají o 100% dražší, než běžná bavlna);
  • sportovní trička (jsou v provedení ze 100% polyesteru, tady je omezenost pro barevný tisk).

Máte-li zájem se představovat jako firma, které záleží na dobrém ekologickém profilu, jistě si podle toho vyberete i materiál triček, která vás budou reprezentovat.

Podle vzhledu

Je libo tričko s krátkým rukávem nebo spíše něco po vzoru nátělníku? Krátký rukáv je klasika a nátělník se určitě hodí pro horká letní období, ale pokud je to pro vás nějak důležité, tak tričko může mít i dlouhé rukávy. Zde je však potřeba vzít v potaz, že dlouhé rukávy se všeobecně nabízejí v minimální barevné škále.

Rozhodující jsou pro vás barvy

Vyrábí se většinou od 6 až do 20 barev, ale jsou i dodavatelé, kteří mají širší škálu barev.
Největší nabídku barevnosti mají většinou trička nejběžnější gramáže (150-160g), např.:

  • JHK (150g), typ unisex – v nabídce 52 barev
  • Gildan Softstyle (150g), typ unisex – v nabídce až 55 barev
  • Výjimkou s vyšší gramáží je Gildan Ultra (205g), typ unisex – v nabídce také až 55 barev

Dámská trička mají v nabídce barevnosti velká omezení a někdy bývají omezená i dětská trička.

Výstřihy

Pro tiskaře mají dodavatelé v nabídce úmyslně jen menší výstřihy, aby byla zachována co největší plocha pro potisk

  • možnost kulatého výstřihu;
  • možnost do V (v nabídce jenom malá barevná škála);
  • lodičkový výstřih (minimální nabídka).

Závěrem je nutno upozornit, že každý výrobce má své vlastní specifikace, ale i tak vám naše malé shrnutí usnadní orientaci a výrazně pomůže ve správném výběru trik k potisku, tak aby to vám přineslo maximální užitek 😊

Nezávazná poptávka

Pošlete poptávku

Vložit

Pošlete objednávku

Vložit