Jakou velikost obrázku zvolit pro tisk na tričko?

Pokud vyberete obrázek s ne dobře zvolenou velikostí, může výsledek dopadnout přinejmenším směšně nebo vyloženě hrozně. Proto si dnes ukážeme na několik důležitých aspektů, které je třeba vzít v úvahu před samotnou přípravou dat k tisku. Zaměříme se na různé typy potisků, technologii a vliv materiálu a střihu na výběr vhodného obrázku. 

Proč je vlastně velikost obrázku tak důležitá? 

Samozřejmě velikost podkladu je jedním z hlavních ukazatelů, jak velký obrázek na tričko bude potřeba použít. Pokud v zakázce budou například dětská trička i trička pro dospěláky, tak je třeba velikost obrázku přizpůsobit nejmenšímu rozměru. 

V závislosti na tom, zda je potisk zezadu nebo zepředu může být problém i výstřih do tvar V nebo u mikin kapsa nebo kapuca vzadu. To vše je potřeba vzít v úvahu předem a velikost obrázku tomu přizpůsobit. 

Typy potisku a jejich vliv na velikost obrázku

Možnostmi výroby je tisk omezený na maximální velikost obrázku 38 x 50 cm. Také je dobré pamatovat, jak bude vypadat tričko s motivem na těle, kdy je tričko v bocích zahnuté, proto se zpravidla používá pro obrázky na hrudi a zádech velikost do 27 cm u dámských a 30 cm u pánských triček. 

Velikost motivu nemá vliv na kvalitu tisku. Zvláště ne u sítotisku. Barvy si zachovají vysokou kryvost, sytost a jsou zářivé. Tisk je navíc jemný a prodyšný. U digitálního transferového tisku je to podobné, jen u větších tištěných ploch může být nevýhodou menší prodyšnost. Zároveň, ale platí, že pokud byste chtěli vytvořit v jedné objednávce například dvě různé varianty velikostí motivu, pro dětská trička, pak je digitální transfer levnější variantou. 

Materiál, střih a záměr

Co se týče materiálu je jich celá řada. Nejlepší variantou pro potisk triček je bavlna. Někdy se, ale samozřejmě hodí i jiné materiály, obecně, ale lze říct, že to nemá zásadní vliv na velikost samotného motivu. Více o materiálech a jejich výběru pro různé účely se dočtete v tomhle článku. 

Naopak střih a účel triček může mít na výběr vhodné velikosti obrázku vliv. Vždycky je třeba si tričko představit na osobě, která ho bude nosit a to i v podmínkách, pro které je určeno. Například na sportovní akci? Bude volnější, zastrčené do kalhot, zvolíte slim fit nebo volný střih? Měl by být motiv zároveň reklamou a být dobře vidět i z větší vzdálenosti? Například logo na nějakém firemním eventu? Když si takto dané tričko představíte, dokážete dobře odhadnout, jakou velikost motivu zvolit a kam ho umístit, aby přesně plnil svůj účel. 

Zvládnete to

I když se toho může zdát hodně, správnou velikost trička určitě dokážete vybrat. Zkuste si ještě jednou položit tyto otázky a zapojte představivost. 

Kdo a kde bude tričko nosit? 

Jak bude tričko vypadat? 

Jaký materiál chci použít? 

Co má motiv způsobit? Má zaujmout, prodat? Nebo spíš jemně doplnit? 

Pokud si přesto nejste jistí výběrem vhodné velikosti, neváhejte se na nás obrátit o pomoc. Rádi vám vše vysvětlíme a poradíme s výběrem. 

5.10.2023
Michal Husák

Nezávazná poptávka

Pošlete poptávku

Vložit

Pošlete objednávku

Vložit